Monday, January 3, 2011

Muhammad Naufal Akif Bin Nazri

 setelah berguling2 berkali2 dalam bilik untuk menidurkan diri, percubaan ku gagal. usha2 gambar2 dalam laptop nie.. jumpe lak gambar2 anak sdare nie (eh, kalu anak sepupu panggil ape ek?) xkisah laa, meh snie aku upload. 

name dia muhammad naufal akif, mate dia bulat, pipi dia 

tembam. haha.. perlu ker? 
tp nk gtau dia nie first time aku tgk ibu nk bersalin, mak naufal la nie.. aku yang cuak, kaki bengkak gler, berpeluh, tp nmpak dicelah-celah kesakitan, terselit keringat kegembiraan, ketidak sabaran untuk bergelar ibu. agaknye mcm tue la mase mak aku nk lahirkn aku.. 
tp mcm mane ek orng yg buang anak bagai tue.. mcm mane perasaan dia mase dia lahirkan anak dia ek.. dah sakit2, berdarah bagai, pastue leh buang plak tue.. letak depan masjid tue boleh terima ag, yang buang dlm sungai, longkak, semak, tempat buang sampah pon ada. aku rase jaoh di sudut hati diorng mesti sedih tp nk buat mcm mane, MAK TAK SANGGOP!!! 


zuriat adalah anugerah dari Allah, kita harus menghargai setiap pemberiannya kerana setiap zuriat membawa 1001 rezeki kepada kita. 

sekian 
terima kasih.
-saifuddin-


1 comment:

pg the store bli atromen,
jom komen..