Monday, March 11, 2013

perasmian SAJOHA Viking di Jabatan Perdana Menteri

Assalamualaikum..

Tempat : Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya
Tarikh : 10 October 2012

SAJOHA Viking adalah kelab ragbi alumni Sekolah Menengah Sains Johor, Kluang. Kelab yang terdiri daripada bekas pelajar itu sendiri telah banyak menyertai liga2 kebangsaan dan liga2 alumni. Dato Ahmad Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri merasmikan kelab ini kerana Dato itu sendiri adalah bekas pelajar sekolah sains johor dan antara peminat sukan ragbi.

Bila masuk pejabat perdana menteri nie, aku rase sgt exclusive walopon dengan membawa kamera cikai. haha.. nk masuk ke pejabat itu sendiri, aku rase kalu aku masuk sorang. boleh sesat sbb mmg ke kiri laa. kanan laa.. belok sane, belok sni.. bru smpai ofis dia. barangkali untuk keselamatan kot. Pejabat beliau bersebelahan dengan pejabat Timbalan Perdana Menteri.



Apa yang aku nk kongsikan ialah
ape yang aku lihat kerja sebagai menteri. Gler sibuk! bayangkan semasa majlis perasmian itu, dia ada 5 temujanji yang semua dia lakukan dia ofis beliau sendiri. Beliau ada 2 tempat mesyuarat, abis satu meeting, tros ke bilik sebelah ngan meeting lain. abis meeting nie, pg bilik td meeting ngan group lain.

Dalam ofis beliau aku nmpak ada library kecik, kat situ juga ada sejadah, ngan kopiah tersusun tempat dia solat. atas desk, ada a few proposal yang dia perlu review, document yang perlu dia sign.

Masa perasmian, wartawan jugak dtg dan bertanyakan soklan berkenaan isu semasa dan politik. no wonder kadang aku tgk ada menteri or ahli politik yang jwb mcm tak fikir sbb mereka mungkin tak sempat nk berfikir mcm kite. wartawan tanye soklan bertubi2.. haha..
inilah ofice dato ahmad maslan


0 comments:

Post a Comment

pg the store bli atromen,
jom komen..